vrijdag 21 oktober 2011

blooming embroidery

hier een nieuw berichtje onder invloed van de heerlijke herfstzon :)) aangezien ik een sterke fascinatie heb voor ambachten en kleurrijke bloemen - patronen kon het niet uitblijven dat ik hier iets mee zou gaan doen! op mijn 'treasure hunt' kwam ik een stapel oude tijdschrijften tegen die mijn mams gelukkig heeft bewaard.. een ariadne uit het jaar toebak! (jaartal is niet terug te vinden); alhoewel er genoeg lelijke beerpatroontjes, folkloreprints en kerstmannen de revue passeren overheerst het nostalgische gevoel bij het zien van deze ouderwetse borduurpatronen van onder andere prachtige tuinrozen! het doet me denken aan de bloemstillevens uit de gouden eeuw waar ik ook altijd al met zoveel bewondering naar kan kijken... in de komende periode ga ik me meer verdiepen in de gouden eeuw; ik heb een aantal boeken aangeschaft in de hoop hier veel inspiratie uit te kunnen halen die ik weer kan vertalen naar mijn werk in keramiek en textiel! nu eerst verder met de foto hieronder, voor nu noem ik het project 'blooming embroidery', maar voordat ik mijn stramien in bloei ga steken zal ik eerst een cursusje borduursteken van mijn moeder moeten volgen aangezien mijn laatste handenarbeidles alweer terug gaat naar de basisschool!! see you later ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten